5 trendów SEO na 2021 rok

Dzisiejszy świat nieustannie się zmienia. Wiele rozwiązań, które doskonale działały rok temu, nie ma już obecnie znaczenia. Z kolei to, co teraz idealnie się sprawdza, może być już nieaktualne w przyszłości. Idealnie obrazuje ten fakt dziedzina SEO, w której tempo zmian jest nadzwyczajne w ostatnim czasie. Jeśli chcemy nadal istnieć i rozwijać się w tej branży, z całą pewnością trzeba śledzić bieżące wydarzenia i systematycznie ulepszać strony internetowe, zwłaszcza pod kątem aktualizacji wprowadzanych w wyszukiwarkach. Oto lista najważniejszych trendów, które przyniesie SEO w 2021 roku.

UX, czyli User Experience

W nadchodzącym roku bez wątpienia wzrośnie świadomość User Experience, czyli tzw. UX. Najkrócej mówiąc, UX to doświadczenie użytkownika z daną stroną internetową, aplikacją, usługą, czy też systemem. W ostatnich latach ludzie znacznie częściej i chętniej używają swoich urządzeń mobilnych niż komputerów stacjonarnych. Niesie to jednak za sobą konieczność dostosowania do nich stron internetowych. W maju tego roku Google zapowiedziało, że wyszukiwarka będzie uwzględniać w swoich rankingach UX, w tym nowy algorytm Core Web Vitals. Pod tym pojęciem kryją się tzw. wskaźniki, określające wygodę korzystania z Internetu. Zespół Google informuje, iż zwraca większą uwagę na komfortowe i funkcjonalne korzystanie z Internetu. Strony internetowe, które cechują się lepszym UX, mają szansę zająć wyższą pozycję w rankingu wyszukiwania Google.

Wyszukiwanie głosowe

W ostatnim czasie branżę SEO podbija również wyszukiwanie głosowe. Jak się okazuje, aż 27% ludności na całym świecie korzysta z tej technologii na swoich urządzeniach mobilnych. Wyszukiwanie głosowe dostarcza nam informacji w dowolnym momencie. Warto więc zoptymalizować witrynę internetową pod tym kątem. Szczególną uwagę należy zwrócić na język, który powinien być naturalny. Ponadto niektóre akapity powinny zaczynać się od pytań i zawierać takie słowa jak „kiedy”, „dlaczego”, „co”, ponieważ to one są najczęściej używane podczas wyszukiwania. Ważne jest także dostosowanie strony do urządzeń mobilnych, gdyż właśnie tam najczęściej korzystamy z wyszukiwania głosowego.

Google Moja Firma

Według badań aż 46% wszystkich wyszukiwań w Google ma charakter lokalny. Miliardy osoby każdego miesiąca korzystają z Map Google tylko po to, aby znaleźć firmy zlokalizowane w pobliżu, sprawdzić ich opinie, przeczytać recenzje użytkowników, czy też uzyskać dane kontaktowe. Google Moja Firma pomaga przede wszystkim właścicielom w informowaniu klientów o wszelkich zmianach związanych z ich pracą, a także o fizycznej lokalizacji firmy. Zatem warto założyć konto i zgłosić swoją firmę, podając prawidłowe dane, ułatwiające skuteczne wyszukiwanie.

Treści wideo

W 2021 roku coraz bardziej popularne staną się treści wideo. Badania w USA wykazały, że filmy prezentujące produkt lub usługę zdecydowanie zwiększyły popularność stron oraz średni czas przebywania na nich. Zatem warto wykorzystać treści wideo w strategii SEO. To z pewnością doskonały sposób na przedstawienie i zareklamowanie swojej marki. W pierwszej kolejności warto pomyśleć o utworzeniu biznesowego kanału, na przykład w popularnym serwisie YouTube. Przy publikacji filmów należy zwrócić szczególną uwagę na używanie słów kluczowych w tytule, opisie oraz tagach, aby użytkownicy mogli szybciej znaleźć interesujące ich treści.

Współpraca z influencerami

Obecnie influencerzy odnoszą coraz większe sukcesy, a to wszystko za sprawą portali społecznościowych, gdzie mogą nieodpłatnie zamieszczać różne treści. Odpowiedni wybór ambasadora może zdecydowanie zwiększyć sprzedaż marki. Przed rozpoczęciem współpracy z danym influencerem warto zebrać pewne informacje, na przykład na temat jego odbiorców oraz zaufania, jakim go obdarzają. Warto pamiętać, że to nie liczba obserwujących sprawi, że nasz produkt sprzeda się szybciej, ale zaangażowanie i dobre relacje influencera z odbiorcami.

W obecnym świecie trendy zmieniają się z dnia na dzień. Trudno przewidzieć, co sprawdzi się w przyszłości oraz jakie zmiany nas czekają. SEO wiąże się z nieustanną optymalizacją oraz wprowadzaniem ulepszeń na podstawie danych. Warto rozpocząć pracę nad SEO już teraz, aby nasza witryna miała większe szanse na wyższą pozycję w 2021 roku.