{"id":1657,"date":"2020-02-09T09:23:45","date_gmt":"2020-02-09T08:23:45","guid":{"rendered":"https:\/\/mediaones.pl\/?p=1657"},"modified":"2020-02-09T17:10:55","modified_gmt":"2020-02-09T16:10:55","slug":"trendy-w-e-commerce-w-2020-roku","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/mediaones.pl\/trendy-w-e-commerce-w-2020-roku\/","title":{"rendered":"Trendy w e-commerce w 2020 roku"},"content":{"rendered":"

W\u0142a\u015bciciele sklep\u00f3w internetowych ka\u017cdego roku musz\u0105 mierzy\u0107 si\u0119 z podejmowaniem decyzji, kt\u00f3re maj\u0105 wp\u0142yn\u0105\u0107 na rozw\u00f3j dzia\u0142alno\u015bci. Wybranie trend\u00f3w w e-commerce to g\u0142\u00f3wne zadanie do wykonania na nowy rok, jednak trudno jest skupi\u0107 si\u0119 na wszystkich, chocia\u017cby z tego wzgl\u0119du, \u017ce opieraj\u0105 si\u0119 na technologii. A ta jak wiadomo – ci\u0105gle si\u0119 rozwija i zaskakuje. Warto jednak zwr\u00f3ci\u0107 uwag\u0119 na najsilniejsze trendy, kt\u00f3re b\u0119d\u0105 panowa\u0107 w 2020 roku.<\/strong><\/p>\n

    \n
  1. Zakupy mobilne, czyli M-commerce.<\/li>\n
  2. Media spo\u0142eczno\u015bciowe przysz\u0142o\u015bci\u0105 sklep\u00f3w internetowych<\/li>\n
  3. Marketplace i korzy\u015bci z niego p\u0142yn\u0105ce<\/li>\n
  4. Analiza danych w e-commerce<\/li>\n
  5. Innowacyjne formy p\u0142atno\u015bci<\/li>\n<\/ol>\n

    Zakupy mobilne, czyli M-commerce<\/h2>\n

    Umiej\u0119tno\u015b\u0107 przewidzenia trend\u00f3w w e-commerce pozwala stworzy\u0107 strategi\u0119, kt\u00f3ra w dwunastomiesi\u0119cznej perspektywie przyniesie du\u017ce zyski. Rzecz jasna nie jest to \u017caden gwarant, gdy\u017c nieustanny rozw\u00f3j technologii mo\u017ce spowodowa\u0107 ich zmian\u0119. Co do zakup\u00f3w mobilnych jednak nie ma w\u0105tpliwo\u015bci. By\u0142y, s\u0105 i b\u0119d\u0105 jednym ze sposob\u00f3w zakup\u00f3w r\u00f3\u017cnego rodzaju towar\u00f3w i us\u0142ug.<\/p>\n

    Sprzeda\u017c przez urz\u0105dzenia mobilne z miesi\u0105ca na miesi\u0105c ro\u015bnie, o ile strona sklepu jest do tego przystosowana. Ponadto coraz wi\u0119cej firm decyduje si\u0119 na wypuszczenie na rynek swoich aplikacji u\u0142atwiaj\u0105cych robienie zakup\u00f3w przy pomocy telefonu. Proste i wygodne rozwi\u0105zanie sprawia, \u017ce potencjalni klienci ch\u0119tniej korzystaj\u0105 z tego typu opcji. Nie zapowiada si\u0119 natomiast na to, aby ten trend w e-commerce w 2020 roku si\u0119 zmieni\u0142.<\/p>\n

    Za potwierdzenie tej tezy mog\u0105 pos\u0142u\u017cy\u0107 dane z 2016, kt\u00f3re m\u00f3wi\u0105 o tym, \u017ce sp\u0119dzanie wolnego czasu z telefonem w r\u0119ce i przegl\u0105daniu ofert sklep\u00f3w wynosi\u0142o 28%, a w roku ubieg\u0142ym ju\u017c 47%. R\u00f3\u017cnica znacz\u0105ca i \u015bwiadcz\u0105ca jednocze\u015bnie o tym, \u017ce e-commerce wkracza na urz\u0105dzenia mobilne coraz \u015bmielej.<\/p>\n

    Media spo\u0142eczno\u015bciowe przysz\u0142o\u015bci\u0105 sklep\u00f3w internetowych<\/h2>\n

    W ostatnim czasie w\u0142a\u015bciciele wielu platform spo\u0142eczno\u015bciowych postanowili je znacz\u0105co rozszerzy\u0107 dodaj\u0105c sprzedawcom \u00a0mo\u017cliwo\u015b\u0107 oferowania produkt\u00f3w swoim klientom przy pomocy odpowiednich narz\u0119dzi i rozwi\u0105za\u0144. Chodzi tutaj g\u0142\u00f3wnie o marketplace\u2019y dost\u0119pne na najpopularniejszych portalach oraz p\u0142atne reklamy, kt\u00f3re prowadz\u0105 bezpo\u015brednio do produktu i koszyka zam\u00f3wie\u0144.<\/p>\n

    Najcz\u0119\u015bciej sprzedawcy wykorzystuj\u0105 narz\u0119dzia oferowane przez Facebooka. Pow\u00f3d? S\u0105 to media, za pomoc\u0105 kt\u00f3rych mo\u017cna dotrze\u0107 do najwi\u0119kszej liczby klient\u00f3w. Ponadto odpowiednie opcje pozwalaj\u0105 trafi\u0107 do grupy os\u00f3b, kt\u00f3re b\u0119d\u0105 zainteresowane oferowanymi towarami. R\u00f3wnie efektywne s\u0105 reklamy na portalach typu Instagram, Pinterest, czy Twitter, kt\u00f3re zrzeszaj\u0105 miliony u\u017cytkownik\u00f3w.<\/p>\n

    Do zwi\u0119kszenia sprzeda\u017cy przyczyniaj\u0105 si\u0119 tak\u017ce influencerzy, kt\u00f3rzy ciesz\u0105 si\u0119 du\u017c\u0105 ilo\u015bci\u0105 fan\u00f3w. Przy ich pomocy mo\u017cna wypromowa\u0107 produkt r\u00f3wnie skutecznie, a niekiedy nawet znacznie efektywniej, gdy\u017c bardzo cz\u0119sto recenzje s\u0105 prowadzone w postaci vlog\u00f3w zach\u0119caj\u0105cych do dokonania zakupu.<\/p>\n

    Marketplace i korzy\u015bci z niego p\u0142yn\u0105ce<\/h2>\n

    W\u0142a\u015bciciele sklep\u00f3w internetowych s\u0105 \u015bwiadomi tego, \u017ce obecnie samo istnienie w sieci nie wystarczy. Strona internetowa mo\u017ce generowa\u0107 zyski, jednak potrzebne do tego jest jej odpowiednie i niekiedy kosztowne pozycjonowanie SEO, kt\u00f3re nie daje gwarancji wzrostu sprzeda\u017cy.<\/p>\n

    Rozwi\u0105zaniem w tym przypadku s\u0105 marketplace\u2019y, kt\u00f3re maj\u0105 ogromny zasi\u0119g. Ponadto maj\u0105 one korzystny wp\u0142yw na widoczno\u015b\u0107 sklepu w wyszukiwarce Google oraz daj\u0105 mo\u017cliwo\u015b\u0107 konkurowania z innymi sprzedawcami z tej samej bran\u017cy. Nale\u017cy tak\u017ce wspomnie\u0107, \u017ce obecno\u015b\u0107 na tego typu portalach daje korzy\u015b\u0107 w postaci social proof, czyli spo\u0142ecznego dowodu s\u0142uszno\u015bci. Maj\u0105c wiele pozytywnych komentarzy od kontrahent\u00f3w warto je umocni\u0107 posiadaniem konta w popularnym marketplace\u2019ie.<\/p>\n

    Oczywi\u015bcie jednym z najcz\u0119\u015bciej wykorzystywanych do tego typu sprzeda\u017cy platform jest Facebook, na kt\u00f3rym mo\u017cna sprzedawa\u0107 produkty i us\u0142ugi, dzi\u0119ki opcji Marketplace. Odpowiednie wybranie targetu znacz\u0105co wp\u0142ywa na poda\u017c. Ponadto jest to \u015bwietne rozwi\u0105zanie dla mniejszych przedsi\u0119biorc\u00f3w, kt\u00f3rych nie sta\u0107 na za\u0142o\u017cenie strony, a ju\u017c tym bardziej na wykupienie reklam Google Ads.<\/p>\n

    Innowacyjne formy p\u0142atno\u015bci<\/h2>\n

    E-commerce nie mog\u0142oby istnie\u0107, gdyby nie by\u0142o mo\u017cliwo\u015bci p\u0142atno\u015bci przez internet. Klienci szczeg\u00f3ln\u0105 uwag\u0119 zwracaj\u0105 na udogodnienia, kt\u00f3re oszcz\u0119dzaj\u0105 ich czas oraz oferuj\u0105 bezpieczne rozwi\u0105zania. Potwierdzeniem tego mog\u0105 by\u0107 wyniki z raportu GEMIUS, kt\u00f3re m\u00f3wi\u0105 o tym, \u017ce tylko 47% kupuj\u0105cych skorzysta\u0142oby z zap\u0142aty got\u00f3wk\u0105 przy odbiorze zam\u00f3wionego towaru.<\/p>\n

    Wiele sklep\u00f3w ju\u017c na starcie stara si\u0119 zainwestowa\u0107 w bramki p\u0142atno\u015bci, kt\u00f3re sprawi\u0105, \u017ce klienci ch\u0119tniej b\u0119d\u0119 dokonywa\u0107 zakup\u00f3w w ich sklepie. Ponadto trendem w e-commerce na 2020 rok z pewno\u015bci\u0105 b\u0119d\u0105 p\u0142atno\u015bci odroczone, kt\u00f3re umo\u017cliwiaj\u0105 uiszczenie zobowi\u0105zania za zam\u00f3wiony towar dopiero po 30 dniach, a po up\u0142ywie tego czasu nawet roz\u0142o\u017cenie na roczne raty.<\/p>\n

    Analiza danych w e-commerce<\/h2>\n

    Trendy e-commerce w 2020 roku nie mog\u0119 nie opiera\u0107 si\u0119 na szczeg\u00f3\u0142owych analizach danych zbieranych przez pewien okres czasu. Dzi\u0119ki temu sprzedawcy s\u0105 w stanie okre\u015bli\u0107:<\/p>\n

      \n
    • z jakich ofert korzysta klienta<\/li>\n
    • kim jest idealny klient<\/li>\n
    • co jest przyczyn\u0105 porzucania koszyk\u00f3w<\/li>\n
    • jaka reklama daje najlepsz\u0105 konwersj\u0119<\/li>\n
    • czy sklep internetowy jest przyjazny dla klienta<\/li>\n<\/ul>\n

      Odpowiadaj\u0105c na te wszystkie pytania sprzedawca mo\u017ce znacz\u0105co podwy\u017cszy\u0107 poziom sprzeda\u017cy i zysk\u00f3w z niej prowadzonych. Uzyskane dane trzeba jednak w pierwszej kolejno\u015bci por\u00f3wna\u0107 z wynikami analiz z lat poprzednich. To jedyny spos\u00f3b, kt\u00f3ry pomo\u017ce okre\u015bli\u0107, czy rozw\u00f3j biznesu e-commerce idzie we w\u0142a\u015bciwym kierunku oraz w jakich sferach nale\u017cy nanie\u015b\u0107 odpowiednie poprawki, aby sklep przynosi\u0142 jeszcze wi\u0119ksze dochody.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

      W\u0142a\u015bciciele sklep\u00f3w internetowych ka\u017cdego roku musz\u0105 mierzy\u0107 si\u0119 z podejmowaniem decyzji, kt\u00f3re maj\u0105 wp\u0142yn\u0105\u0107 na rozw\u00f3j dzia\u0142alno\u015bci. Wybranie trend\u00f3w w e-commerce to g\u0142\u00f3wne zadanie do wykonania na nowy rok, jednak trudno jest skupi\u0107 si\u0119 na wszystkich, chocia\u017cby z tego wzgl\u0119du, \u017ce opieraj\u0105 si\u0119 na technologii. A ta jak wiadomo – ci\u0105gle si\u0119 rozwija i zaskakuje. […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":1661,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"footnotes":""},"categories":[84],"tags":[],"aioseo_notices":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/mediaones.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1657"}],"collection":[{"href":"https:\/\/mediaones.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/mediaones.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mediaones.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mediaones.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=1657"}],"version-history":[{"count":2,"href":"https:\/\/mediaones.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1657\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":1659,"href":"https:\/\/mediaones.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/1657\/revisions\/1659"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/mediaones.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/1661"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/mediaones.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=1657"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/mediaones.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=1657"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/mediaones.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=1657"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}