Jak wybrać dobrą agencję marketingową?

Wiele firm w obecnych czasach korzysta coraz chętniej ze wsparcia agencji marketingowych, których działania mają pomóc w rozwoju przedsiębiorstwa. Równocześnie na rynku pojawiają się coraz to nowsze agencje specjalizujące się w takich zadaniach. W celu przyciągnięcia większej liczby klientów oferują one „wysokiej jakości usługi w najniższych cenach”, ale czy faktycznie tak jest?

  1. Od czego zacząć współpracę z agencją marketingową?
  2. Na co zwrócić uwagę podejmując współpracę z agencją marketingową?

Od czego zacząć współpracę z agencją marketingową?

Zanim zaczniemy współpracować z jakąkolwiek agencją marketingową musimy przede wszystkim nawiązać z nią kontakt. Ważne jest wtedy zwracanie uwagi na każde, nawet najmniejsze, szczegóły. O jakości działań agencji często świadczy jej portfolio, w którym pokazane są prowadzone dotychczas projekty. Ponadto istotną informacją może okazać się również czas realizacji zleceń, gdyż większości klientom zależy właśnie na tym aspekcie.

Wielu ludzi zwraca baczną uwagę na legalność działania firmy, a więc i tutaj warto zobaczyć, czy jest podana jej siedziba oraz podstawowe dane jak, chociażby NIP. Dodatkowym atutem agencji marketingowej może być także praca w trybie zaliczkowym. Cena usług jest również bardzo istotna, gdyż za wysoka odstraszy, tak samo, jak za niska. Zazwyczaj dobra agencja ustala cennik indywidualnie do klienta i jego potrzeb, a więc w tym celu najlepiej jest się skontaktować z biurem obsługi klienta, które przedstawi warunki współpracy.

Na co zwrócić uwagę podejmując współpracę z agencją marketingową?

Podczas współpracy z agencją marketingową dobrą praktyką będzie zwracanie uwagi na mniej oraz bardziej istotne sprawy. Przede wszystkim każdy klient ceni sobie dobry kontakt z pracownikiem, który będzie się zajmował działaniem marketingowym dotyczącym jego firmy. Taka osoba będzie w pełni odpowiedzialna za prowadzone kampanie a także będzie miała obowiązek poznania biznesu prowadzonego przez klienta, aby były one jak najlepiej dopasowane do profilu firmy. Ponadto warto także ustalić częstotliwość kontaktu. Ma to na celu ustalenie wysyłanie cyklicznych raportów związanych z działaniami marketingowymi.

Współpraca z agencją marketingową powinna być także poparta sprawdzeniem jej dotychczasowych projektów, czyli doświadczeniem. W takim przypadku klient powinien skupić się nie na ich ilości, ale dla kogo były one realizowane. Im większa renoma klienta, tym większe prawdopodobieństwo, że zaproponowane działania będą efektywne. Wybór agencji marketingowej nie może odbyć się bez sprawdzenia opinii o niej. Najlepiej oczywiście wypytać o nią w najbliższym gronie, jeśli ktokolwiek ją zna. Jeśli nie, pomocą służy Internet, ale trzeba uważać, aby nie natknąć się na nieuczciwe działanie w postaci marketingu szeptanego.

Na co jeszcze zwrócić uwagę podejmując współpracę z agencją marketingową? Klient powinien przede wszystkim wziąć pod uwagę:

  • jakość oferty
  • kreatywność agencji w realizowanych zleceniach
  • zespół składający się ze specjalistów różnych dziedzin
  • spójność kampanii z wytycznymi

Skupiając się na wszystkich wymienionych aspektach klient otrzymuje ogólny wygląd działania firmy, co znacznie ułatwia podjęcie decyzji. Zminimalizowanie w ten sposób ryzyka wyboru nieodpowiedniej agencji marketingowej z pewnością może uchronić go przed stratą pieniędzy, a niekiedy nawet utratą renomy, czy kontrahentów.