Jakie trendy SEO przyniesie 2020 rok?

Rok 2019 kolejny raz pokazał dobitnie wszystkim specjalistom SEO, że rozczytanie algorytmu nie będzie nigdy proste, a to choćby dlatego, że jest on nieustannie ulepszany. Aktualizacje, których niekiedy jest kilka tysięcy potrafią utruć życie nawet najlepszym ludziom w swojej branży. Dzięki wielu dodatkowym czynnikom jesteśmy jednak w stanie, choć w minimalnym stopniu przewidzieć jakie trendy w SEO będą panować w 2020 roku. Na co więc zwrócić uwagę?

Content marketing i aktualizacja BERT

“Content is a king” – powiedzenie, które od wielu lat dzielnie utrzymuje się na szczycie nie tracąc na wartości. Nie od dziś wiadomo, że treści zawarte na stronie mają ogromną moc, która pozwala znaleźć się jej na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Niestety wielu programistów nadal te pojecie przyjmuje zbyt dosłownie.

Content, który będzie umieszczony na stronie musi być przede wszystkim wysokiej jakości i wartościowy. Czasy, kiedy precle były na topie dawno już odeszły w niepamięć. Pójście na tak zwaną łatwiznę, a więc na ilość nie jest dobrym rozwiązaniem i może przynieść efekt odwrotny do zamierzanego.

W tym celu Google wprowadziło aktualizację BERT, która główny nacisk będzie kładła na kontekst słów kluczowych i ich naturalność. W skrócie mówiąc – lanie wody i ściany tekstu naszpikowane frazami kluczowymi nie przejdą.

Wyszukiwanie głosowe

Wyszukiwanie głosowe w 2020 roku może okazać się jednym z najważniejszych trendów, które będą wpływać na SEO. Sądzić tak można przede wszystkim na doświadczeniu lat ubiegłych. Z roku na rok liczba użytkowników, którzy za pomocą mowy wyszukiwała konkretnych fraz systematycznie rosła, a więc i takiej samej sytuacji można się spodziewać w 2020 roku.

Przystosowanie witryny internetowej do wyszukiwań głosowych będzie więc jednym z kluczowych czynników wpływających na SEO. Podstawowymi działaniami, które będzie trzeba zastosować pod kątem Voice Search będą:

  • wdrożenie certyfikatu SSL
  • dobranie fraz kluczowych
  • optymalizacja czasu wczytywania się witryny na urządzeniach mobilnych
  • content pod odpowiednie frazy
  • wprowadzenie i rozbudowa danych strukturalnych

Znaczenie filmików wideo

Wielu programistów i specjalistów SEO kompletnie nie zwraca uwagi na wideo twierdząc, że jest ono nieistotne. Nic bardziej mylnego! Zamieszczenie choćby krótkiego filmiku na stronie znacząco się odbije na pozycjonowaniu strony internetowej.

Ostatnie prognozy również to potwierdzają. Według nich w 2020 roku filmy zamieszczone na stronie będą generować aż 75% ruchu na niej. Atutem wideo jest z pewnością przyciągnięcie uwagi użytkownika, co przekłada się na dłuższy czas spędzony w witrynie przez niego, a jak wiadomo jest to jeden z kluczowych aspektów dobrego pozycjonowania.

Trudno więc nie odnieść wrażenia, że kolejny rok będzie stał pod znakiem rozwoju wideo i wzrostu jego znaczenia na SEO. Będą one z pewnością tworzone pod konkretną grupę docelową, co ułatwi pozyskiwanie unikalnych użytkowników.

Dostosowanie stron pod urządzenia mobilne

Responsywność stron na urządzeniach mobilnych będzie również miała duże znaczenie w aspekcie SEO. Od kilku lat Google regularnie informuje o konieczności dostosowania witryn internetowych pod urządzenia mobilne. Mimo to wiele firm nadal funkcjonuje tylko z wersjami na komputer. Błędne decyzje przynoszą straty i tak jest też w tym przypadku.

Brak wersji strony na urządzenia mobilne powoduje większy współczynnik odrzuceń, a powodem tego jest trudna w obsłudze i mało przejrzysta witryna, która zniechęca potencjalnych klientów do robienia na niej zakupów. Wzorem do naśladowania powinno być Google Ads, które w ubiegłym roku stworzyło rozszerzony formularz kontaktowy.

Pojawia się on w wynikach SERP i jest dodatkowo uzupełniony automatycznie o podstawowe dane i konkretne zapytanie. Można więc być pewnym, że w 2020 roku podporządkowanie strony internetowej pod urządzenia mobilne będzie również kluczowym czynnikiem SEO.